null

تعداد جلسات آموزشی: 10 ویدئو

null

مدت زمان کل دوره : 15 ساعت

خرید دوره آموزشی

null

مدرس دوره: رضا جبروتی

با بیش از 10 سال سابقه طراحی و تدریس

null

مدال کیفیت ویدئو های آموزشی

در حال بارگذاری پخش کننده...
null

دانلود آنی پس از خرید

null

امکان ارتباط با استاد

  • جلسه 1 : آشنایی با پروپوزال طرح صنعتی و کار با محیط دو بعدی

  • جلسه 2 : محیط سه بعدی و ایجاد قطعات استاندارد

  • جلسه 3 : منطق در طراحی و کار با دستورات سه بعدی

  • جلسه 4 : نحوه رفرنس گذاری قطعات دستگاه و آشنایی با محیط مونتاژ

  • جلسه 5 : آموزش ایجاد مکانیزم حرکتی و کار با اسمبلی های بزرگ و مدیریت طرح صنعتی

  • جلسه 6 : باید ها و نبایدهای محیط ورقکاری

  • جلسه 7 : کار با Templateها و راهکارهای مدیریت drawing حرفه ای

  • جلسه 8 : هر آنچه از Drawing نیاز داشته باشید

  • جلسه 9 : سیر تا پیاز BOM

  • جلسه 10 : استانداردهای چرخ زنجیر و ایجاد مکانیزم حرکتی

  • استانداردهای مورد نیاز

آموزش سالیدورک به معنی یادگیری طراحی است؟

بسیاری از دانشجویان و صنعتگران پس از اتمام دوره Solidworks یا هر نرم افزار مهندسی تصور می کنند که این نرم افزار برای آنها کار طراحی را انجام می دهد. سپس با این دیدگاه، شروع به انجام پروژه صنعتی کرده و با چالش های بسیاری مواجه می شوند.در ادامه به برخی از چالش ها اشاره می شود.

1- طراحی در سالیدورک بدون برنامه ریزی

برای مثال از همان ابتدا، بدون داشتن ایده،پروپوزال و نقشه راه، طراحی با سالید را شروع کرده اما زمان ایجاد تغییرات درگیر رفع خطاهای نرم افزاری می شوند. این موضوع باعث می شود پس از اتلاف زمان و انرژی زیاد، از طراحی ناامید شده و آن را پروژه را کنار بگذارند.

در پکیج طراحان برتر، اصول پروپوزال نویسی قبل از طراحی با سالیدورک آموزش داده شده که علاوه بر ایجاد یک روند منطقی در طراحی، منجر به افزایش سرعت در طراحی می گردد.

2- عدم نظم در طراحی با Solidworks

با افزایش تعداد پروژه ها، نظم در طراحی با سالید اهمیت بیشتری پیدا می کند. متاسفانه در بسیاری از شرکت ها، نام گذاری غیر استاندارد و سلیقه ای بعد از چند پروژه منجر به خطاهای جبران ناپذیر در طراحی و همچنین در ساخت می گردد.

در این دوره، یک جلسه کامل به اصول کد گذاری برای فایلهای سالید طبق استاندارهای اروپایی پرداخته شده که میران خطا را در این بخش به صفر می رساند. همچنین در تولید و رفع عیب دستگاههای صنعتی نقش بسزایی ایفا می کند.

3- لیست قطعات در سالید

در بسیاری از مواقع پس از اتمام طراحی با چالش بزرگی روبرو می شویم. لیست قطعات(BOM) مشخص و منطم نیست و بعضا دستی وارد شده است. این موضوع باعث اشتباه در خرید اقلام، دوباره کاری، تاخیر در پروژه و اتلاف زمان زیاد جهت ادیت و مهم تر از همه عدم اطمینان از گزارش سالیدورکس می باشد.

در پکیج طراحان برتر1، پس از سالها تجربه و اتجام پروژه های متعدد، یک بار برای همیشه این موضوع را آموزش خواهید دید. پس از تنظیمات ارایه شده و طراحی اصولی با یک کلیک، لیست اقلام مورد نیاز را با اطممینان به واحد خرید تحویل می دهید.

4- مدیریت اسمبلی های بزرگ در سالیدورکس

یکی از تفاوت های یک طراح آماتور و حرفه ای توانمندی در مدیریت طرح سه بعدی می باشد. با پیچیده شدن دستگاه و افزایش تعداد قطعات احتمال ایجاد خطا در نرم افزار زیاد می شود. برخی از این خطاها منجر به عدم نمایش طرح سه بعدی و برخی منجز به نقشه خروجی اشتباه می شود.

این موضوع سبب هدر رفتن هزینه های بسیار و عدم دستیابی به نتیجه مطلوب می شود. از این رو، در پکیج طراحان برتر1 به صورت تخصصی روی نحوه مدیریت فایلها کار شده تا پس از دوره به راحتی آماده انجام پروژه های سنگین طراحی شوید.

5- خروجی نقشه جهت تولید

هر چه روی طرح سه بعدی کامل و پخته کار کرده باشیم، وجود یک اشتباه در نقشه توسط طراح حتی منجر به شکست کل پروژه خواهد شد. ایجاد نقشه های قابل فهم برای واحد تولید و استفاده از علایم استاندارد از وظایف طراح است. کمترین مشکل یک نقشه ضعیف، اتلاف زمان زیاد بین واحد طراحی و تولید قطعات جهت هماهنگی جهت جلوگیری از خطا می باشد.

در این دوره اصول ساخت یک دفترچه نقشه حرفه ای در سالیدورک توضیح داده شده. تا هم در تولید و ماشینکاری قطعات و هم در مونتاژ آنها، واحد تولید به آسانی و بدون ابهام ایفای نقش کند.

6- سندروم یادگیری محیط های نرم افزار

بعضی از مهندسان پس از احساس ضعف در طراحی، مشکل را در نرم افزار و عدم تسلط به محیط های آن میبینند و پس از دیدن دوره های مختلف مشکل همچنان پابرجاست.

موضوع اصلی این است که نرم افزارهایی مثل سالید یا کتیا فقط ابزاری در دست شما جهت نمایش دقیقتر هستند. افراد زیادی هستتد که به صورت دستی طراحی های قابل قبول و قابل اجرایی ارایه میکنند. البته که تسلط روی نرم افزار خوب است ولی اولویت درک صحیح نحوه اجرا می باشد.

برای مثال در شیت متال در صورتی که به اصول تولیدی که در طراحان برتر اشاره شده مثل شعاع خم، ضخامت،زاویه و جهت خم، ابعاد ورق، طول برش در فایل DXF برشی، نحوه مونتاژ و جوش توجه نشود نمیتوان انتطار اجرایی شدن خروجی را داشت.

بنابراین توصیه می شود که با توجه به نیاز خود محیط های نرم افزار سالیدورکس را آموزش ببینید. آموزش هایی که بدون نیاز باشند سبب سردرگمی و اتلاف وقت و هزینه خواهند شد.

7- عدم شناخت قطعات استاندارد

بسیاری از قطعات استاندارد مکانیکی در کتاب جداول استاندارد که ترجمه بخشی از کتاب Machinery Handbook است، قابل یافتن است. اما در یک پروژه کامل صنعتی قطعات مرتبط زیادی وجود دارند که در کتاب جداول استاندارد یافت نمی شود.

برای مثال موتورها، جک های هیدرولیک و پنوماتیک که در اکثر دستگاهها موجود هستند ولی نیاز به یادگیری اصول استاندارد خوانی جهت استفاده صحیح در طرح می باشد.

با تکنیک های تدریس شده در پکیج طراحان برتر1 نحوه کار با این استانداردها را خواهید آموخت تا فارغ از برند مورد استفاده، انتخاب صحیحی داشته باشید.

علاوه بر این با استراتژی یافتن و استفاده از قطعات صنعتی که تا به حال با آنها کار نکرده اید آشنا خواهید شد. همچنین فایل استاندارد های استفاده شده در دوره قابل دانلود می باشد.

واقعیت ماجرا این است که نرم افزار سالیدورکس تنها ابزاری برای طراحی مکانیکی و نمایش آنچه در ذهن شماست می باشد. پس برای طراحی اصولی نیاز پارامترهای دیگر نیز می باشد که سعی شده در پکیج طراحان برتر آموزش داده شود.

دوره طراحان برتر1

دوره طراحان برتر۱، دوره ای متفاوت در زمینه آموزش طراحی دستگاههای صنعتی است و بخشی از تجربیات 12ساله بنده در طراحی برای شرکتهای معتبر ایرانی و اروپایی میباشد.

پس از استقبال بسیار بالای عزیزان و بازخوردهای خوب شغلی شرکت کنندگان تصمیم گرفتیم تا فیلمهای این دوره ارزشمند را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

طراحان برتر۱ در بستر سالیدورکس تدریس شده و شما همراه با یادگیری اصول طراحی، استفاده از استانداردها و نکات ریز طراحی، این نرم افزار را نیز از ابتدایی ترین مفاهیم آموزش خواهید دید.

پس از اتمام این دوره می توانید با تهیه طراحان برتر2 حرفه ای تر طراحی کنید.

معرفی مدرس دوره:

سلام. رضا جبروتی هستم. مهندس مکاترونیک و طراح ماشین آلات صنعتی یک شرکت اروپایی با سابقه 12 ساله در طراحی ماشین آلات صنعتی و طراحی بیش از 30 دستگاه متفاوت.

از طراحی مکانیکی دستگاههای خاص و پیچیده و سی ان سی های 5محور گرفته، تا مدارات برقی ، هیدرولیکی ، پنوماتیکی و برنامه نویسی پی ال سی خطوط تولیدی با بیش از 10000 خط برنامه.

یادمه زمانی که در دانشگاه تدریس داشتم، یک سوال مهم در ذهنم ایجاد شد ، شاید جمله ای که میگم یکم کلیشه ای باشه،دلیل وجود شکاف عمیقی بین صنعت و دانشگاه چی هست؟

ولی جواب این سوال که مطمینم کلیشه ای نیست، در یک جمله سه کلمه ای خلاصه میشه:ندونستن مکاترونیک کاربردی. نه به عنوان یک رشته، به عنوان یک فلسفه برای تمامی رشته های مهندسی

در اکثر آموزشهای موجود، به بیان کلیات یک موضوع و عملکرد گزینه های نرم افزارها بسنده میشه و چون مدرس، خودش هم صرفا در حوزه آموزش بوده ،دانشجو پس از دوره، بدون اینکه بدونه در صنعت چه انتظاراتی از اون هست، رها میشه.

در خیلی از اونها عدم یکپارچه بودن و ارتباط ضعیف دوره ها دانشجو رو به هدفش نمیرسونه.  در این دوره قصد دارم با به اشتراک گذاشتن تجربیاتم در بخش آموزش و ارایه خدمات مشاوره ای با استانداردهای اروپایی به صنعتگران عزیز، سهم کوچیکی در ارتقای کشورم ایفا کرده باشم.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست